09 August, 2012

My Life Lesson #2: The first and be a good one…



Problem:

Aku anak sulung in an all-girls society, the Powerpuff girls plus one with an equal amount of 2 gadis and 2 kanak-kanak. Obviously I’m that first gadis. I’m the Professor Utonium menjaga budak-budak sugar, spice and everything nice ni. (kau noob kalau zaman kanak-kanak kau tak tengok cite ni) 

So the truth is, I’m not the perfect role model. Try to be one though. But is it enough? My aunt always says yang anak sulung ni memang keras kepala sikit, garang, degil, ikut perangai sendiri, ego tinggi etc etc. So some part of it true… *sigh* OK. OK. Most part of it true. Can’t lie, can I?

~the truth hurts but being you makes the only you in the world J~

Can I control this kind of sitution? Am I fully control of myself when I’m with my family? Am I aware of the things I’ve done for them? Are they happy to have me? And once again…the pressure is on me.

Solution:

Think that you are trying you best. Be there when they need you. Hurmm.. so far aku rela kena pau dengan dorang setiap kali keluar rumah. Yup, beratus dah habis. Aku tak kisah aku tak makan kat U nanti, asalkan tengok dorg happy. Priceless..I tell you, priceless. Seeing those smiley faces setiap kali dompet aku diselak oleh mereka-mereka. Nothing ever better. Tegas itu perlu. Garang itu bukan pendekatan yang baik.

~Tak sabar next sem amik paper Psikologi Kanak-kanak, kan cikgu yanie kan? ihik~

Banyak lagi plan aku dengan dorang ni, nak bawak adik aku yang study kat mesir ni pergi berjimba mandi manda kat air terjun. Sian dia. Mesir mane hade. And nak bawak kanak-kanak tu pergi Genting. Aku nak rasa that same feeling masa aku bawak dorang first time masuk wayang, and aku belikan their first macaroons yang diorang teringin sangat… like I said, priceless.

~To more priceless moments in my life and theirs. InsyaAllah. Amin~

-End-

No comments:

Post a Comment